sobota 14. března 2009

Pečetská desítka

Po osobním rekordu minulý týden ve Kbelích (37:00) jsem se v týdnu připravoval na potvrzení výkonu, tentokrát v Pečkách. Na trénincích jsem se moc nešetřil a pocitově jsem se cítil podstatně unavenější než minulý týden. Páteční rozklusání den před závodem bylo také mdlé, ale překvapivě při stejné trati, rychlosti jsem měl tepy podstatně nižší než minulý týden.

Ráno obvyklá snídaně a přejezd na start. S blížícím se startem na mně padá neobvyklá tréma. Svazuje mě snad výkon z minulého týdne a mám strach z dneška? Při rozklusání se ploužím jako lemra. I holky veteránky klušou rychleji a hlavně vypadají svěžejší než ja. Všichni mi přijdou v pohodě, jen ja ne. Jdu na start. Přes to všechno se rozhoduji držet předem stanovené tempo na 3:40-3:42 a hlavně jít na startu více dopředu- musím přece potvrdit ten osobák a nejlépe překonat :-o. Před startem se mi nějak motá hlava, ať už proboha vystřelí. Ještě proslov, ....

Prásk a běžíme. Mám pocit že se mi podlamují nohy, ale naštěstí ne natolik abych nemohl běžet. První km který znám z rozklusání před startem znám, mám přesně naplánované v jaké linii cesty běžet a tak to dodržuji! Čas na 1.km 3:33 mě trochu zaskočil, ale omlouvám si to tím startem a snahou nezabřednout vzadu jako ve Kbelích minulý týden. Pole se přede mnou natahuje, ale stále mám někoho pár metrů před sebou. Měl bych se tempem stáhnout na plánovaných 3:40, ale tempo v 2.km je 3:36 - no to jsem moc neubral plyn, ale naštěstí se mi už nepodlamují nohy a tak si hlídám techniku běhu na kterou jsem se v týdnu snažil soustředit. 3. km, stoupá se, ne moc, ale 20m je znát - tempo 3:46 - hmm to je dobrý, v součtu s tím začátkem se dostávám zhruba tam kde jsem chtěl být. Asi 10-15m přede mnou je skupina 5-7 lidí, táhne ji stále překvapivě holka (Vendula Frintová) - chlapi, to je zase ostuda :-) 4.km 3:39 a stále běžím za pelotonem s leaderem Vendulou, ale mám strach se dotáhnout, abych to nepřehnal s tím mým tompem ! 5.km 3:36, blížíme se k obrátce a já se přece jen dotahuji do skupiny a na obrátce jsem v ní. První polovina závodu (podle mého garmina 18:14) a nezdá se že bych neměl dost sil na to o něco zrychlit a tak jdu ve skupině dopředu a 6.km je za 3:27. V závodním opojení to ale nevnímám. Sice se neohlížím, ale podle dusotu jde se mnou už jen jeden člověk, po druhém štrejchnutí na patu se otočím a tak jako minulý týden - ženská (Vendula). Opět mírný kopeček na 7.km který je za 3:34. Někde tady, asi tak po 5-tém Vendulině štrejchnutí si dala tentokrát opravdu záležet, já zamáchal jen rukama doprázdna když jsem málem jsem šel na hubu, ale naštěstí jsem na ni nepadl - uff. Ze zadu se ozvalo sorry a já raději zrychlil, 8.km za 3:28. Přede mnou je dírá, další 2 závodníci tak 50m přede mnou a také začíná přicházet únava, ale zkušenost z minulého týdne mi velí vystupňovat tempo až do cíle - ať si namám co vyčítat a tak jsem dvojici dotáhl. Jeden z nich se zavěsil. 9.km za 3:29 (v cíli mi přišel poděkovat, že jsem mu moc pomohl - bohužel si už nepamatuji kdo to vlastně byl). Blížíme se zpátky do městečka Pečky a já se blížím ještě k jednomu z běžců který přece jen je ještě dost daleko (30m ?), ale toho ještě musím dát! Posledních 10.km za 3:30 (plus garminovské měření +72m za 11sec), po dlažebních kostkách ve městečku dotáhnu tedy posledního soupeře, hlavou mi probíhají ještě opět myšlenky na techniku běhu (odraz z kotníků, pánev dopředu, ruce nesmí do křeče, ...). Odbočení doleva a posledních 100m do cíle - JO !!! Cílový čas: 35:56 (vzdálenost dle garmina 10.07km, AHR=170, MHR=181). Osobák oproti minulému týdnu o 1:04, oproti loňskému roku o 4:45. Celkové umístění 41. z 435 doběhnuvších, v kategorii 9.

Závěr:
Osobák je to skvělý, rozhodně ještě před 8 dny bych to vůbec nečekal. Tempo jsem postupně stupňoval dle momentálních pocitů, ale druhá polovina závodu byla o 43 sec. rychlejší než první což je opět na zamyšlení o tom, kde mám momentálně hranice. Ač plánované tempo (3:40) se zdálo být hodně ambiciózní, tak výsledek závodu (průměrné tempo dle garmina 3:34) je takový, že příště bych měl ještě přitlačit. Dalším závodem je pražský PIM-pulmarathon a výsledky dvou 10-tek mi snad alespoň trochu pomůžou s nastavením tempa, ale přece jen jsem asi rychlejší než vytrvaleší.

4 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Ahoj Milane. Gratuluji k sobotnímu výkonu, běžel jsem ve stejné skupině a tvé zrychlení na 6.km tempu dost pomohlo. Za 7.km jsme přestali stíhat, ale vlastně jsme nezpomalovali a já pak dobíhal 12 vteřin po tobě. V sobotu byly sice ideální podmínky, ale určitě máš ještě rezervu. Jestli na pulmaratonu nebude moc foukat, neboj se to rozběhnout na 1:20, rychlost na to máš dostatečnou. Petr

milans řekl(a)...

Petře děkuji za gratulaci a jsem rád že jsem Ti také trochu pomohl s tempem - ikdyž jsi si to musel odběhat sám. Pokud jsi mi už děkoval osobně těsně po závodě, tak se omlouvám za sníženou komunikativnost, ale byl jsem ještě mimo reálný svět :-) Uvidím jak se budu před pulmarathonem cítit, ale z 1:20 mám dost veliký respekt. Rozhodnu se asi až den před startem po rozběhání. Přeji Ti ať Ti to běhá.

Vladimír řekl(a)...

To je strašný takhle rychle běhat:-) Ještěže se bojíš meditačních disciplín. Zatím:-)

milans řekl(a)...

2Vladimír: Jak sis mohl přečíst, tak se bojím i těch podstatně kratších, ale po startu strach předběhnu - ještě že jsem dostatečně rychlý ;-)
Meditatační disciplíny mě lákají stále více (s věkem rychlost přece jen odchází do nenavrátna), ale letošní rok by měl být jen "očuchávací". Jak jsem se už kdesi zmínil -Lanzarote (květen) nebo Barcelona (září) 2010 by mohly být hezkým termínem i místem pro pokus vstoupit do světa Vás AJ-EM.
Přeji povzbudivé počasí příští týden v Bratislavě (pro Prahu je předpověď zatím děsivá).