sobota 7. března 2009

Palestra Kbelská desítka


První závod v roce 2009.

Celý týden jsem se těšil na sobotní závod, prvni v tomto roce. Co od sebe čekat? Vloni PB 39:41 který jsem zaběhl v letě, na podzim už po teréninkovém kempu ve Vysokých Tatrách a z plného tréninku 39:54.

Letošní únorový terénink za moc nestál díky počasí, téměř jsem neodběhal žádné rychlé úseky. Na druhou stranu jsem od poloviny října do poloviny ledna odběhal vše (někdy malinko více, někdy méně) než jsem si naplánoval. Nemoci jsem odháněl C-čkem, česnekem a v nouzi slivovici. Zranění naštěstí také žádné vážné nepřišlo (kromě lehce nataženého levého lýtka začátkem února a 4 dnů bez běhání).

V týdnu před závodem jsem se konečně dostal také k rychlejším úsekům , což by mě mohlo zahltit (ale vrchol jara je až koncem března - PIM půlmarathon), no a také jsem ve středu byl dost unavený. Ale v posledních dnech před závodem jsem se začínal citit stále lépe-ikdyž ne ideálně. No ale závod je závod a tam se měří čas od výstřelu po doběhnutí cílem a není to žádné krasobruslení.

V pátek večer jen 2 deci Chardonnay 2006 vh (na spaní a doplnění cukru), na snídani standardní rýži+hrozinky+banán a cesta na start.

Startovní výstřel přesně v 10:00 (dochvilnost je v Čechách dost neobvyklá) a ještě že jsem se stihl včas svléknout do startovního. Po startu se musím proplétat pomaleji běžicími kteří se ale naopak cítili býti povolaní stát na startu v prvních liniích. Plán na tempo mám 3:50-3:55, takže útok na osobák! Po prvním km se pole roztahuje, mně se běží lehce (1.km za 3:54), ale do cíle je ještě hodně daleko. Po 1500m se to přede mnou rotrhalo a mám tam díru asi 20m a tak jdu za nima (2.km za 3:42), ale sotva když doběhnu skupinku před sebou tak se mi zdá že mně brzdí, co se dá dělat, velím si sám a jdu před ně, ikdyž v hlavě mi bliká oranžově "hlavně se nazahlť už na první půlce" (3.km za 3:44) - hmm oproti plánu běžím nějak rychle (4.km za 3:45) -oranžová bliká o něco rychleji ! Blíží se polovina (5.km za 3:48) a také se začíná stoupat (asi 35 výškových metrů na 2 km, což už je na 10-ce znát), ale také cítím větřík proti sobě, musím doběhnout další skupinu před sebou ať se chvíli schovám. Jenže je dobíhám ve stoupání zrovna kdy se všichni jak naschvál rozhodli si v kopci orazit (6.km za 3:55) tak a zase si to táhnu sám, ikdyž někdo ze skupiny se mě chytil a jde mi v patách, jednou i po patě a tak se vyzývavě ohlédnu a ona to drobná blondýnka (podle výsledovky asi druhá v ženách Lenka Šibravová) - hmm, tak jo no (7.km za 3:54). Tak a teď už se zase mírně klesá, dívenku utrhnu a už také vím, že jsem to asi nepřepálil (8.km za 3:41), ikdyž běžím průměrným tempem asi o 10sec. rychleji než jsem měl v plánu. Dobíhám a hned předbíhám další dva běžce - vlastně i jednu běžkyni (zřejmě vítězka žen Eva Slavíková) přede mnou (9.km za 3:38) a jsem v posledním km. Žádná krize nepřišla, na druhou stranu přede mnou jsou další 2 běžci asi 50-100m a ty jak se zdá nestahuji. Sice ještě vystupňuji tempo, ale to jen že vím, že si běžím pro osobák (10.km v tempu 3:30). Cíl. V průběhu závodu jsem si sledoval jen rychlosti a příliš jsem to nepřepočitával a tak se teď konečně můžu podívat na ten svůj nový PB - musí to být pod 39:00 to je jasné, asi jsem se přiblížil 38:00, ale na kolik ? Přepnu garmina na display s výsledným časem - 37:00 (OT=37:03, vzdálenost dle mého garmina 9.83km) !!! TAK TO JSEM FAKT NEČEKAL !!! Osobák o 2min a 41 sec. a to hned na prvním závodě v sezóně !

Doma se dívám ještě na průběh HR ... průměr 164 - no to jsem to pěkně flákal ... a maximálka ani v cíli nešla přes 173 !? To snad běhám s větším úsilím i v tréninku :-)))
Pro srovnání poslední 2 loňské desítky (u obou závodů naprosto stejné hodnoty HR):
Hukvaldy-Mniší, 16.08.2008, čas: 39:40, AHR=171, MHR=183
Hornická desítka, 1.11.2008, čas: 39:54, AHR=171, MHR=183
Alespoň ještě pořád mám rezervy :-0

Dle výsledovky jsem skončil na celkovém 30.místě (z 364 běžců) a v kategorii MB49 na 8.místě.

Tak jsem si hned prvním závodem splnil výkonnostní cíl 2009 na 10km. Co teď dál ?

2 komentáře:

koyama řekl(a)...

Co dál? Že by přehodnotit výkonnostní cíl?

milans řekl(a)...

No jo, ale jak a kam? Ještě minulý týden se mi to plánovalo :-))) Zkusím potvrdit čas na 10ku v Pečkách. No ale stejně, když si dám čas do McMillan Running kalkulatoru, tak mi z toho vycházejí časy na pul a celý marathon které se mi jeví dost nereálné. Hlavně zůstat zdravý :-)