čtvrtek 5. září 2013

Šumperský Šikula - Víceboj - Skok do výšky, Koule, Oštěp, 1000m

1.9.2013

Návrat ke kořenům ...

Víceboj veteránu v Šumperku mám každý rok ve své termínové listině z mnoha důvodů, ale až letos se mi podařilo se zúčastnit.
Volitelný víceboj - 3boj s volbou disciplín z: 60m, 60m př.,Dálka, Výška, Koule, Oštěp, 1000m a s přepočítacím koeficientem podle věku je skvělý nápad ve hezkém prostředí.

S volbou disciplín jsem měl trochu problém. 1000m bylo jasných, ale další dvě vzhledem k mým problémům s levým lýtke v posledních 3měsíchc nebylo jednoduché zvolit. Rád bych se vrátil ke svým původním atletickým začátkům - výšce a překážkám, ale nakonec z toho zůstala jen výška, doplněná kouli a oštěpem.

Skok do výšky:
Moje první disciplína - nevěděl jsem jak a co si tělo po 32letech z výšky ještě pamatuje. Po opatrných začátcích někde na 120cm jsem postupoval výše a nakonec po překonání 157cm (619 bodů) jsem skončil na 160cm. Už těch skoků bylo hodně a začínalz mě bolet třísla. Ale byl jsem nad míru spokojený už jenom tím, že to šlo a výkon nebyl nikterak ostudný.

Koule (7kg):
Kouli jsem zvolil jako jistotu. Pravda, není a nebyla to nikdy moje silná disciplína, ale základy techniky jsem měl vždy slušné. Přesto jsem počítal s tím, že se mi mezi tři nejlepší disciplínz počítat nebude. Úsilí jsem do vrhů daval dost a výsledkem byly přešlapy v 1. a 3. pokuse, ale "zajišťovák" ve 2. - 7,69m a 469 bodů bylo uspokojivé.

Oštěp (800g):
Oštěp mezi vrhy byl můj nejoblíběnější. Techniku jsem měl na své poměry vyházenou a tak jsem doufal v lepší výsledek než v kouli. Jenže oproti dávno vyskákané výšce se pamět ošťepu se po desetiletích neobnovila. Výkon 23.26m a 280 bodů se mi do výsledného trojboje nepočítaly.

1000m:
Start ve formě jakési stíhačky kdy holky ve stejný okamžik startovaly 800m se mi líbil. Sice prvních 200m mě zezadu tlačil Lojza Zapala, ale pak už jsem musel běžet sám. Naštěstí stíhačka
holek přede mnou byla motivující a tak i v cílové rovince mě trochu poptáhla Erika Zapalová. Výsledný čas 2:57,76 není na mé poměry nikterak chválohodný, ale 891 bodů je slušných.

Víceboj dokončilo 22 "šikulů" a mé desáté místo je na premiéru a při vynechání 60m př. slušným výsledkem.


Výsledky:
1. Strnad Ivo 2649 bodů
2. Klimešová Jarmila 2454 bodů
3. Matzner Karel 2364 bodů
4. Pumprlová Zuzana 2214 bodů
5. Vykydal František 2087 bodů
6. Zapala Alois 2042 bodů
7. Čech Oto 1997 bodů
8. Zapalová Erika 1991 bodů
Sobotka Ivan 1980 bodů
10. Serafin Milan 1979 bodů
...

Žádné komentáře: