sobota 8. srpna 2009

Velká cena Tábora 2009 - 800m

Tak tedy konečně půlka ...

Půlka byla vždy disciplína která mi byla blízká už v dobách Alberta Juantoreny a pak Sebastiana Coa, ale bohužel jsem ji z různých důvodů vlastně vůbec neběhal, kromě mých atletických začátků v 15-16létech. Teď, asi po 1,5 roce tréninku jsem se postupně začal přiblížovat ke kratším tratím a nadešel tedy čas i na půlku. V termínovce s tím není zásadní problém, půlka se běhá téměř, když ne na každých, tak alespoň každých druhých závodech. Volba padla na Tábor a to nejen díky tomu, že je to pro Čechy město s určitým historickým patosem. Už minulý rok jsem se tam vydal povzbudit své kamarády, ale díky tehdejšímu dopravnímu kolapsu jsem tam nakonec nedojel. Letos jsem měl ještě další motiv. Tento týden probíhá veteránské mistrovství v atletice a to ve Finském Lahti. Zjara jsem tak trochu pošilhával po možnostech srpnové "dovolené" ve Finsku, ale zdravotní situace v červnu tyto myšlynky rozprášila. Nicméně, už se zdá že jsem vpořádku, forma mi snad postupně roste a tak jsem se chtěl alespoň na dálku porovnat s fiktivními soupeři a odhanout své možnosti pro další roky ;-)

Plný název závodu je Velká cena Tábora a memoriál Jana Pána. 800m je jedním z hlavních závodů, což má své výhody např. v tom, že počet přihlášených je dost veliký na to aby se běžely alespoň dva běhy. Startuji samozřejmě v tom druhém - tedy slabším :-) běhu. Teplotní rekordy dnes sice nepadají, ale přes 25stC je zcela jistě. To ale dnes zase není úpně nepříjemné.

Startuji z 5té dráhy a ihned po stratu se zdá, že volím tempo značně pomalejší oproti ostatním. Po 100m se sbíhá k mantinelu, ale já se tam zase tak moc netlačím. Z poslední pozice se sice svým tempem volně, ale jistě přiblížuji k balíku a před zatáčkou se snažím zařadit na konec pole. Celý balík ale po seběhnutí značně zvolňuje a ja mám trochu problém se plynule k tomu mantinelu zařadit. Takže zatáčku chvíli běžím v 2.dráze. Po 250m se ale harmonika opět roztahuje, to mě ale nechává v klidu a snažím se běžet dále své tempo. Na čtvrtce vidím na cílovém displei čas 59, 1:00. To je přesně co jsem chtěl! Na druhou stranu je mezi mnou, dalším běžcem a skupinou už malá díra a tak se za nikoho zase moc neschovám. Na protirovince postupně vnímám jak nohy těžknou, ... 200m do cíle - už to jde dost ztuha, ale cíl se blíží. Hlavou mi proběhnou pocity ze svých několika málo půlek před mnoha léty - tak tady, 250 až 200m před cílem jsem začínal zrychlovat a vlastně závodit :-)) Svých posledních 200m sice dnes dobíhám (snad) důstojně, ale rozhodně ne uvolněně (chybí více tréninků na RV). V cíli zmáčknu garmina a je konec. Po nějaké době, kdy se chci podivat kolik že jsem to vlastně dnes běžel, zjišťuji že garmin pořád běží ... (???), no jo, zapoměl jsem jej na startu zapnout a v cíli jsem jej teprve spustil :-)) Takže dnes žádná data pro analýzu nemám. Snad jen HR ihned po doběhu (MHR=183) což naznačuje, že v porovnání s 1500m v Ústí (MHR=185) jsem se vydal asi o malinko méně - ikdyž půlka je přece jen kratší. Můj oficiální čas ve výsledcích je 2:06,63.

Před startem jsem si říkal, že teda dnes určitě pod 2:10, ale cíle jsou 2:08 kdy si řeknu že to je dobré a 2:05 pro absolutní spokojenost. Takže: je to dnes dobré ! Jak jsem už napsal na začátku, tak jeden z motivů bylo také porovnání se (sice na dálku) s výsledky na probíhajícím mistrovství světa veteránu - WMA. Nooo, v kategorii M40, kam ještě letos patřím, bych s tímto časem o finále sice bojoval, ale neprošel bych ! Příští rok už ale budu M45 a tady na finále stačil čas 2:07,46 a ve finále by můj dnešní čas stačil na 10.místo. Takže hurá do tréninku, ať si můžu příští rok v Maďarsku to finále na Mistrovství Evropy zaběhnout ;-)

P.V. ZW2006

Žádné komentáře: