úterý 18. srpna 2009

Velká cena města Pardubic - 1000m

Zadarmo to nepůjde ...

Po tréninkově náročných posledních týdnech (jak v objemech, tak i kvalitě) které jsem absolvoval v tomto období - měsíc před svým jediným tohotoročním maratónem - jsem si naplánoval "odpočínkový" mikrocyklus se třemi závody. Ten první byl v Pardubicích. Původně jsem chtěl běžet 3000m, ale jak předpověď počasí, tak i má chuť se opět poměřit na mílařských distancích mě přiměla se přihlásit na 1000m. Kilometr jsem už letos jednou běžel (1.6. za 2:45.3) a s tím jak běhám v posledních týdnech na tréninku jsem se cítil, že bych tento čas měl překonat.

Noc před závodem sice teplota klesá z pondělních denních 30stC, spím špatně a ráno mně docela bolí hlava. Acylpyrin a nalévání se čajem to sice postupně spraví, ale celkově jsem nějaký těžký. Také předpověď počasí na den závodu sice říká něco o přívětivých 19-20stC, ale už při odpolední cestě do Pardubic mi je jasné, že to byla velice optimistická předpověď a realita je někde kolem 25stC. Potvrzuji si tedy svou volbu na 1000m - na trojku je trochu příliš teplo ;-) Je nás přihlášených hromada a poběží se 3 běhy - to je dobrá zpráva, ale tak trochu horší je ta, že docela fouká větřík a sice protivítr na protirovínce - je to sice lepší než opačně, ale ideální by to bylo bez něj! Při rozcvičování se už cítím celkem dobře, ale nějaká extra jiskra v tom není a na start jdu s tím že se po rozběhnutí zkusím schovat v balíku a pak se uvidí. Po výstřelu a zatáčce se zařazuji doprostřed balíku. Neběží se zvlášť moc rychle a tak si postupně mačkám mezičasy na 200m, 400m, 600m - to běžím asi na 4. místě přičemž ten "první rychlík" nám už ujel :-) Při soustředění na finiš si zapomínám zmáčknout mezičas na 800m (zpětně si jej vytahuji z garminovské analýzy). V poslední zatáčce chci jít na 3.místo, ale když běžec přede mnou má v úmyslu jít dopředu, tak nechci jít v zatáčce do 3.dráhy. Počkám si tedy ještě u mantinelu a až na rovince jdu na 3.místo a ještě dotahuji druhého - bohužel už neúspěšně. Po doběhnutí a pohledu na čas mi ja také jasné proč nejsem nějak zvláště zmožený - oficiální čas: 2:47.15 - hmm, čekal jsem dnes od sebe něco více ! Co mi trochu spravilo náladu je, že jsem v přímém souboji porazil svého veteránského vrstevníka Petra Loudu který před týdnem úspěšně závodil v Lahti na veteránském mistrovství světa kde byl na 1500m na 11.místě s časem 4:23.53 ve finále (4:21.44 v rozběhu). Petr dnes běžel kilometr za 2:49.41.

Něco z mých dat:
200m za 33.4 / AHR=161
400m za 1:06.9 (2.dvoustovka 33.5 /AHR=174)
600m za 1:10.3 (3.dvoustovka 33.4 / AHR=178)
800m za 2:13.5 (4.dvoustovka 33.2 / AHR=180) - pozn.: čas z garmin analýzy
1000m za 2:47.15 (5.dvoustovka 33.6 / AHR=183) / celkově: AHR=175, MHR=184
Jednotlivé mezičasy po 200m jsou až neskutečně vyrovnané. Hezky se na to dívá, ale pro maximální časy to rozhodně není to ideální rozložení tempa :-)

Závěr:
První ze tří závodů v nejbližších 9.dnech je za mnou. Za výsledný čas 2:47.15 se stydět nemusím, ale čekal jsem nejméně o 2sec. lepší. Nicméně je to dobré rozzávodění se na nedělní 1míli. No a také skalp Petra Loudy si opravdu cením !

Žádné komentáře: