neděle 23. srpna 2009

Kolín, 72. ročník Buzkovy míle - 1míle

Správná trať ve správném prostředí.

1míli (1.609,34m) jsem dosud ještě nikdy neběžel a tak jsem si chtěl ustanovit svůj základní PB a k tomu se ještě sešlo to správné místo - Kolín a jedním z nejstarších českých atletických klubů. Hezký, ikdyž jen 300m stadión u břehu Labe, budovy připomínající časy ze začátku století a také mé, sice už zaváté vzpomíky na letní atletické soustředění kterého jsem se v Kolíně zúčastnil při svých dávných atletických začátcích.

Neděle, 23.srpna 2009 jsem se nemohl dočkat a tak hned po příjezdu ke stadiónu se rozhlížím jestli to tady ještě poznávám. Zřejmě se toho za těch pár desítek let moc nezměnilo (kromě povrchu dráhy a sektorů) ale v prvních okamžicích si připomínám jen stromy v zatáčce za cílem a rovinku na které jsem se tehdy učil techniku překážek :-)

No ale k závodům. Vypsané jsou kromě 1míle i disciplíny jako klasický pětiboj, sprinterský trojboj a právě v těchto disciplínach také závodí vícero atletických veteránských pardálů před kterými se s úctou vždy skláním. Nemůže mi nepřijít na mysl jakou asi sílu v sobě mají když nepřijmou životní styl svých vrstevníku - křeslo, televizi a půllitr s více či méně častými nářky jak je všechno špatně ;-)

Ale přijel jsem do Kolína závodit, takže na startu je nás sice jen 6, ale už podle startovky vím, že je tam někdo podstatně rychlejší než já, mám tady také opět vrstevníka - přímého soupeře Petra Loudu a jsou tady ještě mladí kluci o kterých netuším co poběží. Po startu se řadím na 3.místo hned za Petra, přičemž vedoucí běžec nám hned v 1.kole odskočil. Ve 2.kole střídám Petra a táhnu vláček. V následujícím - 3.kole na protirovince lehce zvolním a přebíhám do 2.dráhy čimž dávám na jevo ochotu se nechat vystřídat, ale bohužel dopředu se Petrovi ani nikomu jinému nechce. Tak to zůstáva na mně. Mezera mezi mnou a 1.běžcem zůstíva už nezměněná - asi 10 až 15m. Ve 4.okruhu už cítím, že si to budu muset odtáhnout až do cíle. Asi 400m před cílem začínám stupňovat tempo a se slabnoucími zvuky Petrových kroků cítím, že jsem se už utrhl. Do cíle dobíhám na 2.místě v čase 4:45.59 (čas doplním po zveřejnění oficiálních výsledků) Vyhlášení vítězů následuje asi 15min. po doběhu a já se můžu spokojeně vyklusat do krásného borového lesa který obklopuje tento labský břeh a tím i stadión Atletického oddílu TJ Sokol Kolín.

Několik dat:
109m=18.1 / AHR=156 / MHR=167
+300m=50.6 / AHR=174 / MHR=177
+300m=53.4 / AHR=179 / MHR=180
+300m=55.5 / AHR=180 / MHR=181
+300m=54.9 / AHR=182 / MHR=184
+300m=52.5 / AHR=185 / MHR=186
Celkově: čas=4:45.59 / AHR=179 / MHR=186
300m dráha, telota asi 21stC.

Výsledky:
1. Hejduk Zdeněk 4:42.41
2. Serafin Milan 4:45.59
3. Auersvald Miloš 4:47.99
4. Louda Petr 4:48.96
5. Bárta Vojtěch 5:03.46
Capouch Radek DNF

Závěr:
Před závodem jsem si sice, ostatně jako vždy, dával nějaké cíle (4:45), ale dnes to byla hlavně radost z atletiky. A tak mě napadá, že tím čím jsou pro golfisty Mariánské Lázně, tak pro atlety (alespoň některé) by mohl být Kolín. Pravda, ta paralela není úplně přesná, přece jen mariánskolázeňský golfový klub patří ve své kategorii mezi finančně velice dobře zajištěný a ten atletický v Kolíně zřejmě není na v tomto ohledu zdaleka na špici. Ale co se týče tradice a 'genius loci' ..., to tady přece jen je ;-)

Žádné komentáře: