pátek 28. května 2010

Závody družstev MPD1 2010: 800m

Jak jsem běžel o český veteránský rekord ...

Překonání rekordu ČR v kategorii M45 jsem si dal i jako jeden z cílů na tento rok. Zatím jsem toho letos moc na dráze nenaběhal, ale závody na 1500 i 5000m byly docela slibné. Na prvním kole družstev Pražského přeboru ve Čt, 27.5. je také 800m a tak konečně může dojít na něco rychlejšího.

V týdnu předcházejícím tento závod jsem si naplánoval sled dosti náročných tréninků a s příchodem víkendu už jsem se musel začít brzdit, to když únava dávala o sobě vědět dost nahlas. V den závodu jsem se ale už začínal cítil docela v pohodě. Odhodláni běžet na rekord (2:07.20) ze mně neopadlo a to i za cenu, že bych si závod musel odběhnout sám. Předpověď počasí sice nic moc (přeháňky a ochlazení), ale v době závodu se mračna držela v dostatečné vzdálenosti od Prahy a teplota kolem 20stC byla přijatelná. Snad jen mírný vítr mohl ustát. No ale není nikdy vše ideální.

Při rozcvičení se stále cítím dobře a bolístky z posledních dnů o sobě nedávají vědět. Plán je tedy: 200m 29.5-30.0 a 400m 60.0-61.0. Na startu se všichni (12) řadím k čáře v jednom běhu. Po úvodních 100m jsem na 2.místě za Robertem Čepkem, ten však očividně zvolňuje a tak jdu dopředu. Na 200m mi hlásí Zbyněk s Michalem čas 30 - první 200 je proti větru a tak s tempem jsem spokojený. Pokračuji se stejným úsilím a na 400m mi hlásí Katka 61 - tak se zdá, že jsem to snad trefil. Sice jsem stále vepředu, ale v polovině závodu jsem tam kde jsem chtěl být. Na 3. dvoustovce se snažím ještě do toho trochu šlapat a dále rozrážím protivítr i na 3. dvoustovceale. Mezičas na 600m už nevnímám, ale tempo jsem stále držel vyrovnané. Čekal jsem že Robert půjde přede mně, ale i v poslední zatáčce jsem stále vepředu. Rovinka je přede mnou a já začínám tuhnout. Robert jde přede mně a já bojuji už zase sám s časem. Cíl ! Je jasné, že rekord mám v kapse. Kontrolní pohled na garmin říká 2:04. Katka, Ivan, Zbyněk, Michal,Tomáš a Zdeněk přicházejí gratulavat a já všem děkuji za podporu a povzbuzování (kromě Tomáše - ten běžel se mnou a povzbuzovat nemohl).
Jsem spokojený !

Několik dat z garmina:
800m / 2:04.14 / AHR=171 / MHR=180

Výsledky:
1. Čepek Robert  2:02.70
2. Serafin Milan  2:04.14
3. Kameník Tomáš 2:09.03
Kompletní výsledky na: http://online.atletika.cz/vysledky.aspx?idk=12069

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Milane, dodatečně gratuluji, byl jsem včera tak vyčerpán, že jsem nebyl schopen už ničeho.Čas vynikající a to jsi to ještě celou dobu táhnul.

Robert

milans řekl(a)...

Roberte, děkuji.
To že jsi mně téměř 600m tlačil před sebou mi hodně pomohlo k výkonu a zrychlení na začátku rovinky jsi měl skvělé!
Milan