neděle 9. května 2010

Šarovcova Lhota-Zvičína (13.6km/396m asc)

Jak čísla dokážou zmást ...

V druhém květnovém víkendu jsem se rozhodl si ještě zaběhnout závod ze seriálu ČP běhu do vrchu. Podle propozic je Šarovcova Lhota sice delší běh, ale podle čísel o převýšení 396m na 13.6km to vypadá na běhavý závod. V propozicích se bohužel neobjevil profil trati. No, je pravda, že tento závod patří mezi ty nejstarší kopce v Čechách a účastníci ve většině případů patří mezi ty trvalky a pamětníky. Tentokrát se jich tady sešlo něco přes 130 a to je už docela slušný počet. No ale přece jen čas od časů se tam asi objevují i novicové, ikdyž v seniorském věku, kteří se rádi podívaji na web co je čeká :-).

Po startu na železničním přejezdu (!) a krátkém asfaltovém úvodu jsme se dostali na polní cestu která po předchozích deštích byla opravdu polní se vším všudy. Pravda, zpočátku se také moc nestoupalo, ale po p8r km následovalo střídání úseků loukou, lesem, polní cestou, asfaltem a časem s dost nepříjemnými, prudkými lesními seběhy a výběhy, včetně překonávání potoků. No prostě plnohodnotný kros! V této části jsem si už čelo nechal odběhnout a na 6.místě jsem táhl naši skupinku 3-4 běžců. S vyjimkou asi 500m v polovině závodu mi to také vydrželo téměř celý závod. Jen někde kolem 9.km jsme dostihli a předstihli jednoho z běžců před náma a tak jsme se posunuli na 5.-7.místo. To už jsme ale přešli do druhé půlky závodu která už také řádně stoupala. Pro mně jako nevrchaře byl ale další průběh trochu překvapivý. Pořád jsem čekal, že mi spoluběžci v kopci do mně půjdou - nešli. Tak pak, když se profil narovnal, tak že jim odběhnu - udrželi mně ! Tak to šlo vlastně až pod cílový kopec na Zvičínu která byla poslední 2-2,5 km hezky na dohled. Ale stoupáni to ještě pořád bylo řádné, ale pořád běhavé. To už jsem si ale také říkal, že když už jsem je odtáhl až sem, tak by bylo škoda se nechat předběhnout a to přestože to do toho kopce ještě moc neumím. V posledním stoupání asi 1km před cílem jsem začal plynule stupňovat tempo, ale dupod za sebou stále neutichal. To nebylo příliš povzbudivé, protože po více jak 13km už jsem těch sil také neměl nazbyt. Jsem téměř na vrcholu a přede mnou je cílová louka - tu znám z webu a fotek loňského závodu. Takže posledních asi 200m a na zádech mám pořád soupeře (Martin Kupka). No ale na rovince se už nedám :-) Přecházím do finiše a do cíle už své 5. místo absolutně a 3. ve své kategori uhájim !

V cíli probíhá vše hladce. Zvičína je místní putovní místo a tak je tady i dost povzbuzujících diváků. Občerstvení pitím, banánem a koláčky je skvělé a je ho dost. Vyhlášení výsledků následuje hned po doběhnutí posledních běžců, včetně těch s plechovkou piva v ruce :-) Několik minut poté nás odváží autobus zpět do prostorů startu. Bylo to hezké sobotní odpoledne a to nejen počasím.

Několi dat z garmina:
13:62km / 59:41 / APace=4:28 / AHR=174 / MHR=184

Výsledky:
M-celkově:
1 Havlíček Jan 00:50:42
2 Jančík Bořek 00:55:48
3 Ulich Petr 00:57:38
4 Šesták Karel 00:58:34
5 Serafin Milan 00:59:41
6 Kupka Martin 00:59:43
7 Plašil Milan 01:00:01
8 Pomikálek Josef 01:01:12
9 Malý Jiří 01:02:19.00
10 Šrámek Jaromír 01:02:51.00

Kategorie B M40-49
1 Jančík Bořek 00:55:48
2 Ulich Petr 00:57:38
3 Serafin Milan 00:59:41
4 Jokel Lubomír 01:03:23.00
5 Kaván Lubomír 01:04:42.00

Uplné výsledky na http://iscarex.cz/vysledky.php?zavodindex=1672

Žádné komentáře: