neděle 16. května 2010

KP Pardubicka&Kralovehradecka - 5000m

Zase jednou dráha - tentokrát dlouhá  ...

O víkendu v polovině května jsem si už dlouho předem plánoval závod na dráze jen jsem stále nevěděl co a kde. Původně jsem si chtěl otestovat jak jsem na to tom na kratších tratích jako je 800m pro další rozhodnutí pro Nyíregyházu, ale když začala v průběhu týdne teplota klesat až k 10stC, tak jsem začínal mít jasno v délce trati. - bude to 3000 nebo 5000m. A když se k chladnu přidala ještě déštivá předpověď, tak volba padla na pětku v Hradeci Králové.

V sobotu ráno se přihlašuji do závodu velice slušně obsazeného vytrvalci východních Čech. Tempo si plánuji na 3:20/km, to znamená 1:20 na kolo, ale je jasné, že budu muset reagovat na ostatní. Po startu se rozbíhám tak jak se mi to zdá být příjemné a jsem někde v polovině pole. Fakt je že ti nejlepší rozběhli závod a ostatní, včetně mně běželi. První km za 3:12 je trochu rychlejší než jsem chtěl a tak lehce zvolním, čímž se ale odpojuji od skupiny a další více jak 3km si musím běžet sám. V lehce větrném počasí to nebylo zrovna příjemné, ale na čas pod 16:00 jsem si teda netroufal. Mezi mnou a skupinou se utvořila asi 10-15m mezera a ikdyž skupina dále už také zvolnila, stíhat jsem ji už znovu nehodlal. Druhý km za 3:17 se už zdal být vpořádku, ale třetí a čtvrtý je takovým tím meziběhem, kdy už toho má člověk dost v sobě a do cíle je ještě také docela daleko. No a když si ještě běžím sám, tak tlak na tempo není tak velký. Z toho mi pak vyšly i 3.km za 3:24 a 4.km za 3:23. Tady jsem lehce ztratil, ale pořád tam byla oprati plánu rezerva. S blížícím se posledním km jsem postupně začal stupňoval tempo a sil jsem kupodivu cítil také docela dost. Čtyřčlennou skupinu před sebou jsem najednou stahnul během asi jednoho kolo a na začátku posledního šel před ní. Poslední km jsem měl za 3:05 a výsledný čas 16:20.8. V porovnání s loňským rokem je to PB o více jak 40sec. a před závodem bych čas pod 16:30 bral všemi dvaceti. Z průběhu závodu a tempa je ale zřejmé, že se to dalo běžet lépe, ale přece jen tyhle dlouhé tratě ještě nemám tak zažité.

Výsledky:
1 Dymák Pavel 15:42.5
2 Řemínek Matěj 15:48.3
3 Rybišár Pavel 16:03.4
4 Pytlík Libor 16:09.8
5 Serafin Milan 16:20.8
6 Vařeka Martin 16:23.7
7 Trávníček Matěj 16:24.1
8 Janů Jan 16:25.4
9 Losenický Jakub 16:29.8
10 Nikl Lukáš 17:56.3

Několi dat z garmina:
5km / Time=16:20.8 / Pace=3:16 / AHR=172 / MHR=182

Žádné komentáře: