neděle 5. dubna 2009

Nasavrky 15km

O Nasavrkách jsem už před časem něco četl a termín týden po Hervis-HM mi vyhovoval, tak proč nezkusit také 15km.

Přestože na web závodu se dalo připojit jen občas, tak startovné jsem zaplatil několik týdnů předem a to i přestože příliš informací o trati a profilu jsem nenašel.

V týdnu po půlmarathonu jsem zkraje unavený, ale to se postupně zlepšuji. Skutečný problém byl když uprostřed týdne přišly problémy s pravou mandli a tak jsem bez zaváhání nasadil "švestkovou kůru" - zabrala, ale bolehlav přišel ruku v ruce. V sobotu podvečer, den před závodem, jsem se obvykle rozklusal s tím že by to nemělo být až tak špatné, ikdyž asi zdaleka ne ideální. Problémem bylo také to, že jsem se nedokázal na závod namotivovat, snad pro nedostupnost bližších informací o závodě, či před několika dny absolvovaný vrchol jara HM. Tak či onak jsem nakonec v neděli vyrazil na start.

Nasavrky, městečko za Chrudimi mě jakožto závodníka přivítalo hezky - slunečný den, příjemná teplota (na startu kolem 15stC). Bylo vidět, že město závodem opravdu žije, všichni jsou usměvaví, na náměstí plno stánků, lidí a je to opravdová svátek. Ikdyž vím, že se bude jednat o zvlněnou trať, až při prezentaci vidím profil a je jasné, že to nebude žádné proběhnutí polabskou rovinou, jakožto že jsem také o kousek dále na jih - v Železných horách.


(zdroj behy.cz; stojím ve druhé řadě za st.číslem 2 - Pascal Mombo Sarwar, v cíli na 3.místě)

Na startu jsou kromě 2 tanzánců a jednoho keňana také poláci, ukrajinec a několik českých elitních běžců. Startovní výstřel Jarmily Kratochvílové mě posílá na 15km trať. Při seběhu v prvním km se snažím být v rozumné vzdálenosti od bílé špičky závodu a to se daří, ale nevidím před sebou českou a polskou ženskou špičku, což mě zaráží. Naštěstí mě asi po 1500m mě ředbíhá jak Petra Kamínková tak elitní polka Dorota Ustianowska. Asi po 3km se ocítám ve skupince asi 3-4 běžců (Jiři Hudec, Marcel Brož) se kterými si asi tempově sedneme jelikož běžíme dále pospolu téměř až do cíle závodu. Postupně na trati zjišťuji, že profil trati který jsem viděl u prezentace je v reálu něco jako tobogán. Po rovině se téměř neběží, ale stále mám před sebou dlouhé stoupání a čas od času i klesání. Mám pocit, že cíl musí být alespoň o 1000 výškových metrů výše než start. Na druhou stranu mi subjektivně kopce nevadí a také v porovnání se svými soupeři na tom nejsem nikterak špatně. Ve skupině se snažím převážně udávat tempo, ostatním to očividně nevadí, ale v průběhu závodů na mě několik drobných krizí příjde. Ta poslední asi 3km před cílem kdy jsme v kopci dotáli polskou běžkyni a ta se za nás zavěsila. Změna po odbočka z asfaltové cesty na lesní s lehkou vrstvou blátička mi překvapivě dělá problém. Nevěřil bych, že boty mohou hrát takovou roli. Mám své osvědčené závodní, silniční Adidas Boston, ale na tomhle lesním terénu mi moc nepomáhají, naopak. Skupinka mých 2 spoluběžců s kterými běžím už téměř 10km a polské běžkyně se mi začíná lehce vzdalovat a já trochu ztracím naději že se jich udržím. 2km před cílem ale začíná být lesní cesta suchá a opět asfaltová a já začínám mít o něco pevnější půdu pod nohama. Stahuji jednoho z běžců (Jirka) a polku - mezitím nám o asi 20-30m poodběhl jeden ze souputníků (Marcel). Cedule ozanamuje poslední km do cíle a já předbíhám dvojičku a přemýšlím kolik sil asi má před náma Marcel - zdá se že dost. 500m do cíle - dobíhám Marcela a rychle jdu před něj. V cílí mám na něj 9s, na Jirku 21s a Dorotu 22s. Závěr závodu mi opravdu udělal radost, to že jsem se z krize 3km před cílem otřepal a pak v posledním km dokázal takhle zrychlit je skvělé.

Čas v cíli 57:16 mě zařadil v celkovém pořadí na 15.místo a v kategorii na 4.

Záznamy z mého Garmina díky profilu tratě nejsou příliš vypovídající, ale pro úplnost:
km Tempo AHR MHR
1.km 3:06 155 162
2.km 4:08 169 173
3.km 3:42 167 172
4.km 3:15 161 165
5.km 3:43 170 176
6.km 4:13 174 176
7.km 4:07 172 176
8.km 3:53 168 172
9.km 4:22 171 175
10.km 3:36 166 169
11.km 4:42 172 174
12.km 4:02 169 171
13.km 3:26 166 169
14.km 3:27 170 172
15.km 3:16 174 178
(70m) 2:43 177 178
Celkem 3:47 169 178

4 komentáře:

Vl001 řekl(a)...

Já zaběhnout jeden, jeden malinkatý usmolený kilometříček za 3:15, hned bych začal dvoutýdenní bujaré oslavy:-)

milans řekl(a)...

Jak jsem psal, ty tempa na jednotlivých km bych nepřeceňoval, přece jen profil byl jako tobogán - nahoru, dolů. To ne že bych byl nespokojený, ale doufám, že na oslavy ještě dojde. Koneckonců ještě stále mám v tomto roce několi cílů p5ed sebou ;-)

Unknown řekl(a)...

Milane gratuluji, pěkný výkon. Minimálně jako Pečky, možná ještě lepší. S Jirkou Hudcem jsem loni z 5 závodů 4 prohrál. Co plánuješ teď?

milans řekl(a)...

Petře děkuji. V domění, že 2/2 dubna bude v Čechách ještě chladná jsem si naplánoval pobyt v teple kde jsem chtěl naběhat něco kvality - takže příští týden ojíždím na 2 týdny na Lanzarote kde bude možná tak teplo jako tady. Po návratu 25km v Berlíně (10.5.) a pak bych chtěl do konce června běhat závody jen do 10km (možná s jednou vyjimkou).
P.S.
Přeji úspěch v Pardubicích.