pondělí 21. června 2010

Prebory Prahy: 400m

Opět do bloků ...

Před několika desítkami let jsem si řekl, že do bloků už nevlezu, ale také se říká: "Neříkej nikdy - nikdy!"

Po posledních mílařských závodech a před blížícím se vrcholem sezóny (opět na mílařských tratích) jsem potřeboval trochu nabourat tempové stereotypy a také si ověřit stav mé "rychlosti". Takže proto 400m.

Už při úvaze o čtvrtce jsem měl veliké obavy ze startu. Přece jen zrychlení z nepřirozené polohy v blocích je něco podstatně jiného, než se plynule rozbíhat třeba do tempa kolem 15s/100m. Předpověď počasí byla deštivá, větrná a chladná z čehož se naštěstí potvrdila jen ta větrnost a z části chladno (17stC), ale déšť do Prahy nedorazil. Vítr měl bohužel ten nejméně výhodný směr. Krátce po startu byl proti až k 250m, pak jeho pomoc do zad byla vlivem tribůny značně omezená a tak celkově ubral více než přidal.

Při rozcvičování jsem se cítil vcelku normálně, tedy ne nějak nažhavený na závod jakým je 400m, ale na druhou stranu zase ne utlumeně. Dostal jsem 7. dráhu, přičemž 8. byla už prázdná. Po výstřelu následoval "kontrolovaný výlez" z bloků, ale naštěstí ve zdraví :-)  a pak už rozběh do tempa které jsem považoval za rozumné. Na rovince se na mně dotáhl běžec ze 6. dráhy na což jsem po 200m trochu zbytečně zareagoval snahou o udržení tempa na jeho úrovni. V zatáčce se dotáhli i další dva běžci z nižších drah. Tempo ve 3. stovce bylo určitě rychlejší než optimální a na začátku rovinky jsem snad i dokonce stahoval běžce před sebou, ale ... No už tu čtvrtkařskou taktiku moc v sobě nemám. V poslední 50-ce jsem už dost vytuhl, ale do cíle se dá říct, že jsem doběhl.

Výsledný čas 55,26 beru jako slušný a dá se z něj usuzovat na ještě nějakou tu rezervu na půlce. Garmina jsem na tento závod nepoužil a tak nemám žádné data o HR.

Výsledky:
http://online.atletika.cz/vysledky.aspx?idk=12377

Žádné komentáře: