neděle 27. června 2010

Mistrovstvi CR Veteranu v Trebici: 400m

Když mám z atletiky radost ...

Mistrovství republiky veteránů v atletice mi vloni uniklo kvůli zdravotním problémům. Letos jsem se těšil
na závody jako na první z velkých událostí roku. Po dosti pracovně náročném předposledním týdnu na mně ale v týdnu přišla nějaká slabost s příznaky nastupující virózy. Byl jsem z toho dost otrávený,
naštěstí se s tím tělo pralo statečně a po dvou dnech klidu jsem se mohl jít rozcvičit na závod. Necítil jsem se sice nijak skvělé, ale na druhou stranu opočinek mi docela prospěl.

400m pro závod na mistrovství repubiky jsem si zvolil už předem. Je to pro mně sice letos vedlejší trať, ale z pohledu blížícího se ME a startech na 1500m a 800m by se mi rychlost z těchto rychlejších závodů mohla hodit. V poli soupeřů můžu dnes, kromě jiných, očekávat suveréna na 200 a 400m posledních let a držitele českého M45 rekordu Pavla Fleischmanna, ale také Petra Pekaře který se sice v poslední době zaměřuje více na střední tratě, ale rychlost i díky českým rekorům na 500 a 600m je u něj nezanedbatelná a určitě si dnes na mně věří. Už po příjezdu na stadión a prezentaci vidím černé na bílém, že jak Pavel, tak Petr se na 400m nezapomněli přihlásit :-)

Ještě před tím, než jsem se vůbec dostal k nějaké sportovní aktivitě přišlo to nejpříjemnější. Potklal jsem se spoustou kamarádů (v určitých okamžicích také soupeřů), ale především po mnoha dlouhých letech jsem se opět setkal se sým prvním atletickým trenérem - Františkem Vykydalem, který mně v mých 15 letech jako samorost z lesa začal přiotesávat k obrazu dámy atletiky. Během roku a půl z toho dřeva tehdy vytesal stříbrného a bronzového medailistu na dorostenekém M ČSSR. Pro mně nepřekvapující zjištění bylo, že už téměř sedumdesátník František stále závodí a jeho styl skoku do výšky má stále punc elegantnosti!


A teď k mému samotnímu závodu. Podmínky byly opět ne právě ideální. Sice teplota byla lehce nad 20stC, ale vítr opět na první rovince proti a to dost silně. Při rozcvičení jsem cítil, že ona lehká viróza ještě není zdaleka zažehnána a moc nažhaveně jesem se také necítil, zato nějakou trému jsem také vůbec nepocíťoval. Dokonce by se nedalo mluvit ani o respektu a to před startem na 400m je dost neobvyklé. Dostávám 5.dráhu, což je docela dobrá varianta, ale oba mí největší soupeři jsou pode mnou (Pavel ve 4., Petr ve 3.). Nedává mi to bohužel možnost kontroly a tak už předem volím taktiku utéct co nejdříve! Z bloků se opět zvedám opatrně, ale pak už se snažím se dostat do svižného běhu co nejrychleji. Jednoho soupeře v 6.dráze na protirovince postupně dotahuji a na 200m jej míjím. V zatáčce sice nezvolňuji, ale nejdu do silového běhu jak se mi to nepoštěstilo před týdnem. Také čekám zda se někdo z mých největších soupeřů neobjeví po mém levém boku. Nikdo se tam neukazuje a Pavel mi v cíli říkal, že tam na mně ztrácel asi 7m. No moc mu nevěřím, protože bych musel pak mít opravdu hodně rychlou první dvoustovku (nebo on hodně pomalou), ale ani Petr se v zatáčce neukázal. V náběhu do rovinky jsem překvapivě stále neměl nikohu v okolí a síly také tak úplně nedocházely. No ale s blížícím se cílem jsem už stále více cítil jak těch sil dramaticky ubývá a také jak se musím snažit zapojovat více horní část těla. Také ale cítím na svých zádech pavlův dech. V posledních metrech to opravdu už byl souboj tělo na tělo, ale několik decimetrů jsem do cíle přinesl přece jen já. Výsledný rozdíl byl 0.10, kdy můj čas bÿl 54.80 a Pavlův 54.90. Protože kategorie veteránu je jen jedna a výkony se upravují pro účel pořadí pomocí věkového koeficientů, tak v Oficiálních výsledcích MČR je nakonec Pavel přece jen o pár setin na prvním místě (je o rok starší), já si ale přece jen odnáším stříbro a pavlův přísli, že mi to příětě určitě vrátí !

Výsledky:
1. Fleischmann Pavel 63 Sokol Milevsko   46   54,90    49,21
2. Serafin Milan 65 SK Aritma Praha         45   54,80   49,45
3. Pekař Petr 63 Slavoj St.Boleslav           47   56,50    50,30
4. Šejbl Václav 44 Atletika Písek               65   65,40    51,78
5. Preisler Michal 71 TJ LIAZ Jablonec     39   57,18    53,87
6. Michalovič Štěpán 52 1. FC Žamberk   58    66,19    54,76
7. Jankovský Antonín 42 ASK Slavia Praha 68 73,87    55,84
8. Krejzl Henrich 66 BK SAK Ložiska Karviná43 62,61 57,32
9. Michalovič Pavel 54 TJ Lanškroun         56   69,19     57,99
10. Ejem Milan 33 TJ Sokol Opava           77 136,50     87,62
(Pořadí  / Jméno / Ročník nar. / Oddíl / Kateg. / Výkon / Přepočtený výkon)

Kompletní výsledky na: http://www.atletika.cz/default.aspx?server=1&article=8184

Žádné komentáře: