pondělí 26. dubna 2010

VC Krkonoš: Horní Maršov - Pomezní Boudy (13.6km/540m asc)

Napotřeti - třetí ...

Závody do vrchu jsem letos opravdu neměl v plánu, ikdyž jsem si je vyzkoušet chtěl. Dva závody minulý týden mi také ukázaly, že trápit se do kopce není zrovna ta moje silná stránka, ale něco co mně začalo přitahovat ke kopcům tady určitě je. Tuto sobotu, 24.04.2010 byl v harmonohramu Českého poháru v běhu do vrchu, alespoň dle propozic (13.6km / 540m převýšení) celkem běhavý kopec v Krkonošich. Tak proč to opět nezkusit. V mezičase jsem také dostal dálkový kurz od kamaráda Petra z taktiky jak běhat kopce ;-)

V sobotu ráno vyrážím i s doprovodem směr Krkonoše. Už z domu vyrazím o něco později, pak se cestou také trochu zdržím a tak v Horním Maršově zastavuji asi třičtvrtěhodinku před startem. No je to trochu ve stresu - odprezentovat, převléknout a rozcvičit se, ale nějak to zvládám. Počasí je téměř ideální. V době startu někde kolem 10stC, jasno, jen slabý větřík. Na startu je přes 80 usměvavých běžců. Nevím jak to ti vrchaři dělají, ale při myšlence na nastoupaný více jak půlkilometr mi osobně moc do smíchu není. Po startu ale přece jen na své děti ještě vyloudím úsměv a zamávám.

Tentokrát volím přece jen volnější tempo, ale přesto se opět pohybuji někde do 15.místa. Když se po prvním kilometru pole přetřese, tak jsem ve čtyřčlenné skupince jejiž tempo by bylo možná tak akorát, ale přece jen taktika mi velí běžet o něco pomaleji, ale za mnou se udělala díra. No nic, pokračuji další asi 2km ve skupině, pak ale přece jen dostávám rozum a odvěšuji se. A dělám asi dobře. Na druhou stranu mě pak čeká dalších asi 4km sólo běhu. Někde v polovině závodu, kdy ale už máme nastoupane asi 400m se na mně dotáhl Honza Škrabálek, což jsem popravdě čekal, jen jsem nevěděl kdy. Naštěstí to bylo na vrcholu stoupání a před náma bylo mírné zklesání. To mi zase ale už nedělalo probém se Honzy chytit. Po chvíli jsem si orazi a v dalším kopci jsem cítil, že jsem na tom s dechem už zase docela slušně. Trochu pro mně překvapivě Honza dvakrát nastoupil (myslel jsem, že v kopcích se tahle taktika moc nepoužíva), ale to už jsem byl v pohodě :-) Ještě chvíli jsem se ohřál a pak jsem jej vystřídal a táhl naši dvojičku já k další, před náma běžíci dvojičce. V dalším seběhu jsem dost zrychlil, Honza tempo ale neudržel, já jednoho z dvojičky předběhl (václav Ožana) a s dalším (Honzou Šimůnkem) vytvořil novou dvojičku do posledního většího kopce s převýšením asi 100m. Před vrcholem jsem teda začínal mít dost a tak jsem zvolnil abych se opět rozdýchal a to stačilo abychom se opět roztrhli. Do cíle mi zbývalo už jen posledních 1,5km a ty jsem si už opět celkem vychutnal. Honza Šimůnek sice udržel 8sec odstup, ale ještě jsem stihl předběhnout Petra Holuba s kterým jsem byl už na počátku závodu také v oné čtyřčlenné skupince (no ještě že jsem se tehdy odvěsil).

(cílová cesta na Pomezních Boudách)

V cíli na Pomezních Boudách jsem celkově mezi muži 10. - to se ještě dá spočítat, ale jak nevím kdo je kdo a hlavně jak starý, tak ani nevím jak jsem na tom v té své kategorii. No to se dozvím až po převozu do prostoru startu na vyhlášení. Nakonec to bylo 3.místo a tak se i mé děti mohly radovat, že táta byl na podiu a vyhrál pro ně nějakou cenu :-)



(napotřeti - třetí, spolu s prvním Petrem Ulichem a druhým Bořkem Jančíkem)

Několik dat z mého garmina:
13,48km / 59:19 / AHR=170 / MHR=179

Výsledky:
Kategorie A:
1 Horáček Michal 52:05

2 Kunst Michal 52:53
3 Žák Jiří 54:33
....
Kategorie B
1 Ulich Petr 56:09

2 Jančík Bořek 56:11
3 Serafin Milan 59:19
4 Holub Petr 59:31
5 Škrabálek Jan 59:43
6 Ožana Václav 1:00:04
7 Havlíček Ivo 1:02:45
8 Vanta Josef 1:04:24
9 Holický Milan 1:04:49
10 Veselý Pavel 1:05:48
úplné výsledky na: http://iscarex.cz/vysledky.php?zavodindex=1669#

Závěr:
Tentokrát jsem se sebou spokojený. Ti kteří mně porazili, tak na ty nemám a mnoho z těch které jsem porazil jsou velice dobří vrchaři. Tak si to teď můžu užívat, včetně dočasného 2.místa v průběžném stavu ČP :-) To mi ale dlouho nevydrží - asi tak týden, protože teď se hodlám chvíli věnovat zase jiným běhům. Ke kopcům se ale ještě vrátim a to přes ty děsné pocity v prudkých stoupáních.

Žádné komentáře: