neděle 11. dubna 2010

Šárecký běh

Doma se závodí nejlépe ...

S příchodem jara se začínám pomalu rozhýbávat k závodním aktivitám a v sobotu, 10.dubna můj domácí oddíl SK Aritma pořádá závod kterým jsem před třemi roky zahájil takový malý osobní atletický come-back. Pravda je, že v tom roce - 2007 to byl po dlouhých desetiletích můj první, ale v tom roce také poslední závod :-)

Šárecký běh je hezký kros, dost technický, dolů a nohoru se střídáním šotoliny, asfaltu, ale místy i trávy. Běží se historickými mísrty naši mýtické Šárky, kolem skal a nádrže Džbán, ale to člověk při závodu moc nevnímá no ale při tréninku, to je už jiná ;-). Tenhle závod není nikterak velikiký svoji důležitosti v termínovce, ale letos už měl svůj 24.ročník a na startu dětských běhů je vždy opravdu plno.

Ač jsem tady téměř doma, tak úplnou trať v tréninku nikdy neběhám a proto jsem si také v týdnu před startem 6.7km okruh proběhl a pocity jsem měl horší než před tím. Otázek typu v jakých botech, kterou stopu v kterém místě se po tomto tréninkovém běhu spíše rozmnožilo než se zodpovědělo. A tak v sobotu ráno při teplotě pod 10stC si na start vezu raději boty dvoje a různé kombinace závodního oblečení. Co se týče bot, tak nakonec padla volba na off-roudové NB906. A volba to asi byla dobrá.

Po strartu jsem se, pro mně překvapivě, "propadl" do čela. Za sebou jeěště slyším: "chlapci hlavně to nepřepálit". V čele se mi ale ani dlouho nechce být a tak po mírném zvolnění asi po 300-400m mírného klesání sestupuji postupně na 2., 3. a nakonec 4. místo. Profil tratě je trochu zrádný v tom, že po startu se zklesá asi o 100m výškových dolů, které se pak s několika pár desítkama metrů navíc musí v 2. a 3.čtvrtině opět zdolat. Výsledek 1.5km seběhu dolů hned po startu není ale takový, že bych si řekl a teď už začínám běžet. Překvapivě je tělo dole dost zahlcené (HR=172) a v tom stavu přimět nohy k smysluplnému tempu není právě jednoduché. O to hůře, že profil je jako na houpačce a začíná se stále více stoupat. Jak jsem se už zmínil, tak pod kopcem jsem na 4.místě a 1. a 2. běžec už nám o něco odskočili. Po dalších asi 2km se držením tempa na stejné úrovni posouvám na 3.místo a vzdaluji svému o desetiletí mladšímu soupeři. V prudkém stoupání ke skalám Džbánu mám své další dva soupeře před sebou a přesto že pocitově si do kopce věřím, tak přece jen jsem zvolil od startu tempo vcelku optimální v tom smyslu, že mi na velké stupňování tempa do kopce už zase až tak moc sil nezbývá. Na kopci zjišťuji, že jsem na 2.místo něco stáhl, ale asi 50-70m rozdílu se na posledních asi 1500m nebude stahovat lehce. Také že to tak i dopadá. Do cíle dobíháme postupně a ve finiši se nikdo z nás nemáme šanci navzájem ohrozit!

Výsledkem je 3.místo celkově. Spokojenost ze svého běhu mám, přece jen v této části sezóny a na takovém profilu: 6.70km v čase 24:31, t.z. 3:39/km  a při tepech AHR=173 a MHR=180 je docelá uspokojivé. Především ale naše sdružená-rodinná výprava vybojovala celkem 4.pódiová umístění:


Byly z toho celkem tři "zlaté" a jedna "bronzová" ...

... no na mně samozřejmě zůstala ta bronzová :-))

Výsledky (dorostenci, muži, veteráni):
1. Hřích Jan 1983 ASK Elna Počerady 23:44
2. Fikes Metoděj 1967 Kačice 24:16:00
3. Serafin Milan 1965 SK Aritma 24:29:00
4. Bureš Martin 1989 Liga 100 Praha 24:45:00
5. Kušta Jan 1994 Dukla Praha 25:53:00
6. Rychecký Tomáš 1966 TNS 26:23:00
kompletní výsledky na: http://www.skaritma.cz/img/oddily/oddily-uvod/sarekcy-beh-vysledky-2010.pdf

Žádné komentáře: