sobota 14. listopadu 2009

Běh 17.listopadu, Hvězda - Cross 6km

Hezký závod z plného tréninku ...

Tento podzim mi termínovka vůbec neladí s mým osobním kalendářem a tak tentokrát musela pomoct nepříjemná shoda náhod. Děti postupně nemocněly jedno po druhém a tak jsem nakonec zůstal v Praze i přes možnost dlouhého víkendu. Na druhou stranu se cítím stále ještě, nebo pořád ještě v útlumu po tréninku na Štrbském plese a v posledních dnech před závodem jsem trénoval bez ohledu na nějaké event. závody a tak ve Čt: kopce 15x360m, v Pá: 10km. Když k tomu přidám létající víry kolem mně ?!

Probuzení v So ráno nebylo zcela do pohody - únava, lehká bolest hlavy. No ale místo závodu mám téměř za domem a vloni jsem se tam hezky proběhl. Rozhodnutí sice není úplně jednoznačné, ale nakonec: "Jdu závodit". Už u prezentace potkávám známé tváře a tak už v této chvíli nelituji že jsem tady. Navíc, ranní mlha se na dobu závodu úplně rozpustila a slunce vytváří příjemný podzimní den.

Po startu se rozhopně nenechávám strhnout vytrvaleckými bardy - Smrčka, Beshir, Garret, Petroniuk a spol no a řadím se do druhé skupiny přičemž nám ta první velice rychle uniká. Běžím uvnitř ve skupince asi do 3/4 prvního ze dvou okruhu. V prvním kopci k letohrádku jdu do čela skupiny. Běžím tak jak jsem si plánoval - s rezervou a tak nemám obavy že když budu plynule stupňovat tempo, že na konci vytuhnu. Za sebou slyším intenzivní dupání asi tak další 1km a ta pak postupně klesala - ikdyž nezanikla úplně. Naopak, po čase stahuji někoho z vedoucí skupiny. Podle stylu běhu by to mohl být Petr Louda. Petr letos zaběhl několik českých rekordů na dráze od 1km do 2km v kategorii 45-50 a pokud vím tak s ním mám tento rok vyrovnanou bilanci 1:1 (porazil mě na Pečetské desítce a já mu to vrátil na Kolínské míli). No v dnešním rozpoložení a při jeho podzimní formě jsem se mu neměl ani přiblížit, ale po chvíli je jasné že ho stahuji stále více a více. Závodní naladění mně v posledních měsících opustilo a tak si říkám, že to ani není podstatné jestli ho porazím či ne, vždyť jsem se přece přišel jen hezky proběhnout. Kopeček k letohrádku v druhém okruhu ale říká jasně, že na něj mám - jen chtít. No když tomu osud chce, hold se mu nebudu příčit. Na rovince u letohrádku jdu do stupňovaného finiše a souboj dvou mílařů na 6km cross trati rozhoduji překvapivě zcela jednoznačně pro sebe. V cílové rovince se rychle přibližuji Smrčkovi, ale ten si lehký náskok předem mnou ohlídal (údajně měl na trati kolizi).

V cíli jsem nakonec v kategorii 40-49 na 5. místě v čase 20:21 (za Petronyukem, Beshirem, Daviesem, Šroubkem). V porovnání s loňským časem 21:44 a výsledkem (14.místo) je to přece jen posun dopředu. Navíc přede mnou zůstaly jen známá vytrvalecká Jména a tak se vlastně můžu považovat za vítěze ne-vytrvalců. A kromě jiného jsem porazil také svého kamaráda a soupeře v jednom - Petra Schovánka - "Petře konečně se po dlouhé době ve vzájemných soubojích dostávám do čela (bohužel je to ale jen díky Tvým zdravotním problémům - škoda)".

Několik analytických dat z Garmina:
1.okruh:
čas=10:13; APace=3:33; AHR=171; MHR=180
2.okruh:
čas=10:07; APace=3:30; AHR=179; MHR=186
Celkem: (5.76km)
čas=20:20; APace=3:31; AHR=175; MHR=186

Výsledky vetránů (prvních 20.):
1. PETRONYUK Viktor 19:14.9
2. STEWART Eddie 19:19.3
3. IDRIS BESHIR Ervin 19:35.7
4. DAVIES Gareth19:37.5
5. ŠROUBEK Vlastimil 20:03.8
6. SMRČKA Miloš 20:18.3
7. SERAFIN Milan 20:21.7
8. LOUDA Petr 20:25.9
9. FRANTIŠEK BULAVA 20:39.4
10. VANĚK Petr 20:51.5
11. NENADÁL Jaroslav 21:01.8
12. RYCHECKY Tomas 21:32.0
13. SCHOVÁNEK Petr 21:35.7
14. FLAKS Jan 21:37.8
15. PAVLICA Petr 21:46.5
16. FRABŠA Michal 21:57.7
17. VALTR Vladimír 22:17.1
18. KOVÁRNÍK Stanislav 22:21.1
19. JINDRA David 22:26.2
20. SVOBODA Jiří 22:28.4

Závěr:
Krásný závod, možná škoda že jsem na něj přišel z plného tréninku a nedal si alespoň den pauzu. Výsledek v dané situaci ukazuje, že to není až tak špatné ani na tratích kolem 5km. No uvidím co bude na jaře pokud se k ní ve zdraví dostanu ;-)

Žádné komentáře: