pondělí 20. července 2009

Zátopkův týden 2009 - 10km

Hodně, nebo málo ?

Zátopkův týden, resp. 10ka a 5ka měly být jedním z mých letních vrcholů. No ale člověk by rád, ale život se musí žít tak jak je mu umožněno ;-) Co předcházelo ? Den po mém posledním závodě počátkem června mi volá můj lékař, že na výsledcích krevního testu při pravidelné preventivní prohlídce se mu něco nelíbí. A tak jdu opět na EKG. To je naštěstí vpořádku, ikdyž oproti minulému týdnu má lékař pár významných poznámek o nějakých indiciích. A tak jsem odeslaný na Cardio vyšetření. To je také vpořádku - zaplať Pán Bůh! No a tak jsem dostal "jen" antibiotika na 3 týdny. Popravdě mi spadl kámen ze srdce, už jsem se viděl jako dědek v bačkorách, pokuřující dýmku, popíjející koňak a čtoucí knihy v houpacím křesle, ale také s nejrychlejší pohybem v délce 10ti kroků z křesla ke stolu se snídani, obědem a večeři :-O 3 týdny jsem přežil, navíc s tím že jsem měl povolený lehků klus a to proto, že žádný zánět v mém těle nebyl objevený. "Jste klinicky zdravý, ale ...". Bohužel mi uteklo několik závodů kterých jsem se chtěl zúčastnit, ale co s tím nadělám. Počátkem července už začínám pořádněji trénovat. Antibiotika ale zřejmě udělala v těle své a příliš toho v kvalitě nevydržím.

(foto Martin Symon)
Po několika závodech v posledních dnech které jsem už chtěl, ale nakonec neběžel, konečně Zátopkův týden začíná a ten si nechci nechat ujít. Domažlice jsou krásným městem, vloni jsem si stihl projít náměstí a podívat s zblízka na městskou věž. Letos jsem přijel o něco později a tak z toho mého romantického, domažlického odpoledne zůstal jen pohled z tribuny stadiónu na věž vyčnívajíci v průhledu mezi stromy. V posledních dnech jsem už cítil, že tělo se dostává z letargie, rozklusání den před startem také napovídalo, že by to nemuselo být až tak špatné. Byl tady ovšem ten výpadek v kvalitě a antibiotiková smršť v těle, ... Nakonec se rozhoduji pro tempo těsně nad osobák - to ať si nemusím později vyčítat přílišnou opatrnost. Po stratu se snažím držet tempo a ono to jde. Běží se mi dobře a stanovené mezičasy držím. Bohužel na 3km mi tělo říká, že až zase tak dobrý nejsem :-) . Ještě do 5km se snažím příliš nepovolovat (na 5.km jsem za 18:19). Dále už jsem byl nucený zvolnit téměř o 10" na kolo oproti plánu. Neřekl bych že jsem trpěl, ale prostě to nešlo. Ve finiši jsem ještě odrazil jeden útok a to bylo vidět, že rychlost nějakou v sobě mám i v únavě - alespoň to :-) Výsledný čas v cíli: 37:46, AHR=176, MHR=187. Dle oficiálních výsledlů celkově 11., ale ve skutečnosti 10 (paní a páni royhodčí, omlouvám se, ale dívali jste se špatně ;-)). V kategorii M40 na 2.místě. Pocit z výsledku ? Sám nevím. Je to téměř 2min za časem z března, ale po tom co předvádím na trénincích jsem sám nemohl čekat, že budu na stejné úrovni. Doufal jsem sice v lepší čas, ale zklamání to pro mně není. Mimochodem je to ale také můj PB jelikož jsem 10km na dráze zatím běžel jen jednou a to před rokem na Zátopkově týdnu v čase=41:14.
(foto Martin Symon)


Bohužel jsem nepotkal některé které jsem tady očekával, ale pro změnu jsem potkal některé které jsem původně nečekal - jak už to tak bývá :-)

A jak jsem viděl organizaci závodu?
Opět se sešlo mnoho závdníků kteří mají rádi závody na dráze. Zajímavý mix výkonnstních úrovní (+/- od 30:00 do 60:00) se zdá, že nikomu nevadil. Sice přichází nutnost neustálého předbíhání, ale to zase motivuje k zvyšování tempa. Oproti loňskému roku bylo ale vidět na pořadatelské úrovní, že loňské ambice poklesly k realným možnostem. Zatímco vloni bylo na stratu více českých, špičkových vytrvalců a navíc 2 keňané, tak letos ústupek ze slávy byl znát (ke vší uctě k vítězům a jejich časům a to jak v mužích, tak i ženách). Zvolené místo - domažlický stadión je vynikající, k tomu není co dodat. Příjemné prostředí a ještě s výhledem na místní věž :-)) potěší duši ikdyž se zrovna nedaří ;-) Velikým problémem určitě byla absence čipové časomíry. Ani po 45min od doběhu posledního závodníka nebyli pořadatelé schopni vyhlásit výsledky. A tak se závodníci postupně rozcházeli a rozcházeli až tam zřejmě zůstali jen rozhodčí kteří snad ještě dnes počítají a počítají. Z Domažlic do Prahy je to bezmála 2hod (při dodržování dopravních předpisů) a tak i já jsem po oněch 45min vyrazil k domovu. Tak či tak, myslím, že série závodů Zátopkova týdne má svou klientelu a budoucnost a sám se rád opět zúčastním a to nejen páteční 5ky. ale snad i příští rok dalšího ročníku. Jen si nejsem jistý, kolik běžců odstartuje příští pondělí (letní, pracovní den) na marathon v ulicích Plzně ?!

Pro úplnost ještě dávka mých mezicasy a AHR po 400m:
1:24 / 156
1:25 / 165
1:31 / 169
1:27 / 171
1:26 / 173
1:28 / 176
1:28 / 176
1:27 / 177
1:30 / 177
1:29 / 178
1:28 / 178
1:29 / 178
1:32 / 179
1:32 / 178
1:32 / 178
1:35 / 179
1:35 / 178
1:31 / 180
1:33 / 181
1:35 / 181
1:30 / 180
1:37 / 180
1:36 / 179
1:40 / 179
1:19 / 182

P.V.
VZ PS 2006, obec Vrbovec, vin.trať U sv. Urbana

2 komentáře:

koyama řekl(a)...

No,možná jsi tam čekal nás. Ovšem já mám doktorem zakázaný téměř veškerý pohyb (kvůli achilovkám), a to podle něj minimálněna 6 měsíců, i když já věřím, že tak dlouho to trvat nebude.

Dáša tam být původně chtěla, ale auto nebylo k dispozici a odvoz se nám sehnat nepodařilo. Vlak tam by byl, ale zpáteční spoj, tak aby dorazila domů ještě týže den a nemusela čekat v noci 4 hodinypřed nádražím v Chebu jel z Domažlic v 18.35. Takže pro nás ty Domažlice ideální nebyly a v tomto případě by se nám daleko víc šikla Plzeň. Nakonec to ale rozlousklo nachlazení a astmatický záchvat, kteréžto lahůdky si Dáša uhnala v sobotním extrémním nečase při běhu z Perštejna na Klínovec. Takže vypouštíme i pětku ve Stříbře a Dáša se ukáže právě jen na maratónu v Plzni. (Tedy pokud se nic nepřihodí.)

Rozkecal jsem se o nás a ani jsem nepochváli Tvůj výsledek. Já bych rád takhle běhal v provotřídní formě a ty se vracíš po zdravotních problémech. Prostě, když to někdo umí....klobouk dolů.

milans řekl(a)...

Ahoj Jirko,vidím že jsi se také mezi řádky našel.Samozřejmě jsem rodinu Koyamovu také vyhlížel jelikož na blogu měla Dáša Domažlice jako svůj nejbližší závod.Škoda,klima na současné poměry bylo skoro ideální (krátce po dešti, 20stC) a konkurence také slušná, takže bylo s kým závodit.
Jinak děkuji za chválu. I s odstupem dalšího dne mám z výsledku ještě pořád dobrý pocit,ikdyž bych samozřejmě rád lépe ;-)